Tags

  • οδοντίατροι
  • υγεία
  • οδοντίατρος
  • Γήρανση και στοματική υγεία.
  • 3M
  • Filtek
  • Supreme
  • Flow
Παιδοδοντιατρική: Μια επιστήμη με δυσκολίες και ιδιαιτερότητες

Παιδοδοντιατρική: Μια επιστήμη με δυσκολίες και ιδιαιτερότητες

Τα παιδιά είναι πολλές φορές οι πιο ιδιαίτεροι ασθενείς, με τους οδοντιάτρους να καλούνται να ανταποκριθούν στις δυσκολίες.

Στην εποχή του Κορονοϊού, οι άνθρωποι που κρατούν τα «τρομακτικά» οδοντιατρικά εργαλεία φορούν μάσκες προσώπου, ασπίδες προσώπου, γυαλιά, χειρουργικά σκουφάκια, γάντια, καλύμματα παπουτσιών και φόρμες μιας χρήσης. Φανταστείτε λοιπόν, πως μοιάζουν όλα αυτά σε ένα παιδί. Πάντα υπήρχαν προκλήσεις στον τομέα της παιδοδοντιατρικής.

Εκτός από την εξυπηρέτηση μιας εξειδικευμένης κατηγορίας ασθενών, οι παιδοδοντίατροι πλέον πρέπει να διαχειριστούν και τις ανησυχίες για έλεγχο των λοιμώξεων σε ένα πανδημικό περιβάλλον. Αυτό είναι ιδιαίτερα δύσκολο όταν οι πελάτες σας θέλουν να αγγίζουν τα πάντα, και ενδεχομένως ακόμη και να τα βάλουν στο στόμα τους συμφωνα με το DentistryIQ.

Οι πελάτες της παιδοδοντιατρικής, δηλαδή τα παιδιά, είναι οι πιο δύσκολοι διότι δεν μπορούν να καταλάβουν ακριβώς την κατάσταση που επικρατεί. Έχουν εγκλιματιστεί, αλλά είναι δύσκολο να κατανοήσουν το τι συμβαίνει και γιατί γίνονται αυτές οι αλλαγές, πόσο μάλλον να συμμορφωθούν με αυτές. Η επίσκεψη στον οδοντίατρο που είναι μια αρκετά συχνή πηγή φόβου και άγχους για τα παιδιά, εντείνεται ακόμη περισσότερο με τα μέτρα προστασίας για τον έλεγχο των λοιμώξεων. Σας παραθέτουμε παρακάτω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι παιδοδοντίατροι στην εποχή της πανδημίας.

Κατά κάποιο τρόπο, οι παιδοδοντίατροι είναι σαν τους ορθοδοντικούς, τους ενδοδοντολόγους και τους προσθετολόγους. Εξυπηρετούν μια συγκεκριμένη κατηγορία ασθενών και οι περισσότεροι ασθενείς έρχονται σε αυτούς μετά από προτροπή του οικογενειακού οδοντιάτρου. Τα παιδοδοντιατρεία αντιμετωπίζουν ένα επιπλέον επίπεδο πολυπλοκότητας σε ένα ήδη δύσκολο σύστημα. Εκτός από τις εντολές και τις συστάσεις από οργανισμούς, ενώσεις και κυβερνητικούς φορείς, οι παιδοδοντίατροι πρέπει να μπουν στο μυαλό των παιδιών και να προβλέψουν τα πράγματα που μπορεί να αγγίξουν, αλλά και τα εργαλεία που μπορεί να τα τρομάξουν. Επιπλέον, πρέπει να διαμορφώσουν το χώρο τους με τέτοιο τρόπο που να επιτυγχάνεται ο έλεγχος των λοιμώξεων.

Η αντιμετώπιση του φόβου των παιδιών πριν την εξέταση επιτυγχανόταν με το να υπάρχει ένα ζεστό και ευχάριστο κλίμα ήδη από τον χώρο αναμονής για να μπορούν τα παιδιά να χαλαρώσουν μέχρι να φτάσει η ώρα του ραντεβού τους. Στον χώρο αναμονής του ιατρείου υπήρχαν χαρτιά και κουτιά με μπογιές για να χρωματίζουν, βιβλία, περιοδικά, πίνακας με κιμωλίες και άλλα παιχνίδια, καθώς και τα άλλα παιδιά που μπορούσαν να παίξουν μεταξύ τους. Όλα αυτά εξαλείφθηκαν με τον Covid. Πλέον για να αποφευχθεί ο συνωστισμός στο χώρο αναμονής του ιατρείου, δεν υπάρχουν παιχνίδια, βιβλία και άλλες παρόμοιες εστίες λοιμώξεων και τα παιδιά μπαίνουν κατευθείαν στο χώρο της εξέτασης, γεγονός που δεν τους αφήνει χρόνο να εγκλιματιστούν και να ηρεμήσουν πριν την εξέταση. Το μόνο αντικείμενο που μπορεί να υπάρχει στο χώρο αναμονής είναι ένα tablet με ψηφιακά παιχνίδια, το οποίο θα πρέπει απολυμαίνεται μετά από κάθε χρήση. 

Προστατευτικός εξοπλισμός

Ένα από τα πράγματα που ήταν δύσκολο για όλες τις οδοντιατρικές πρακτικές φέτος είναι οι εντολές για τον νέο και πιο εξελιγμένο ΠΠΕ. Αν και ο στόχος είναι η προστασία του προσωπικού και των ασθενών, η νέα εμφάνιση μπορεί να είναι αποθαρρυντική, ειδικά για τα παιδιά.

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας για να νιώθουν άνετα τα παιδιά στο οδοντιατρείο, ήταν η προσωπική αλληλεπίδραση με τον γιατρό, όπου μπορούσαν να δουν το πρόσωπό του και ο γιατρός με χαμόγελο θα τους παρείχε την αίσθηση της ασφάλειας και της άνεσης. Αυτό πλέον δεν μπορεί να συμβεί τόσο εύκολα με τον ΠΠΕ, ο οποίος κρύβει το πρόσωπο του γιατρού και μπορεί να φαίνεται και τρομακτικός. Ειδικά για τα παιδιά ηλικίας από 5 ετών και κάτω που δεν αλληλεπιδρούν με πολλούς ενήλικες, είναι ακόμη πιο δύσκολο να εμπιστευτούν έναν άνθρωπο που δεν βλέπουν. Ένας τρόπος να αντιμετωπίσετε αυτή τη δυσκολία θα ήταν να υποδεχτείτε τα παιδιά στο χώρο εξέτασης φορώντας μόνο τη μάσκα και αφού έχετε μιλήσει λίγο μαζί τους και έχει «σπάσει ο πάγος» να φορέσετε και τον υπόλοιπο εξοπλισμό, ώστε να δουν τον άνθρωπο κάτω από τη στολή.

Οι πληροφορίες που δίνονται στους οδοντιάτρους για τις ενδείξεις ελέγχου των λοιμώξεων προέρχονται από πολλές διαφορετικές πηγές με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να γίνουν λάθη και αποτελεί μια πρόκληση το πως να ενσωματωθούν. Ευτυχώς, οι συνεργατικοί οργανισμοί παιδοδοντιατρικής και άλλα παιδοδοντιατρικά φόρουμ είναι εύκολα προσβάσιμα και εκεί μοιράζονται αρκετά καλές ιδέες. Για την δική σας διευκόλυνση, μπορείτε να συνδεθείτε σε κάποιο από αυτά και να θέσετε τα ερωτήματά σας. 

Ένα θετικό: Η τεχνολογική ανάπτυξη

Εκτός των κλινικών ζητημάτων, με τις νέες υποδείξεις προέκυψαν αλλαγές και σε ζητήματα διαχείρισης. Έχουμε περάσει από την εποχή του χαρτιού στην εποχή της οθόνης, επομένως μεγιστοποιήθηκε η χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων και στα θέματα υγείας. Αυτό μόνο ως θετικό μπορεί να θεωρηθεί καθώς προσφέρει καλύτερη οργάνωση και μεγάλη ευκολία στην διαχείριση και λειτουργία του ιατρείου. Οι ηλεκτρονικές υπενθυμίσεις των ραντεβού, τα check-in των ασθενών και η ψηφιοποίηση των φακέλων των ασθενών είναι εύκολο να ενσωματωθούν στην ροή εργασίας και διευκολύνουν και τους ασθενείς. Επιπλέον, με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται καλύτερη παρακολούθηση των ασθενών και επομένως παρέχονται καλύτερες υπηρεσίες και θεραπεία.

Ο έλεγχος των λοιμώξεων αποτελούσε πρόκληση και πριν από τον Κορονοϊό και έγινε ακόμη πιο απαιτητικός με τα νέα μέτρα προστασίας που απαιτούνται σήμερα. Ακόμη περισσότερο για τους παιδοδοντιάτρους που εξυπηρετούν ειδικές κατηγορίες ασθενών, τα παιδιά, απαιτείται από αυτούς ακόμη μεγαλύτερη προσοχή και συμμόρφωση με τους κανόνες, γεγονός που τους δημιουργεί ακόμη περισσότερες ανησυχίες. Ωστόσο, η οδοντιατρική κοινότητα έχει πλέον αποδείξει ότι μπορεί να προσαρμόζεται και να επιλύει προβλήματα με πολλούς εναλλακτικούς τρόπους, κάτι το οποίο είναι αξιοθαύμαστο.